Produktów: 947 |
Kategorii: 74 |
Odwiedzin: 16454198 |
Pruski normalnotorowy parowóz towarowy z 1910 r.
Produkcja tego pruskiego parowozu ruszyła w 1910 roku w zakładach Henschel z Cassel i trwała aż do roku 1928 w kilkunastu niemieckich fabrykach. Łącznie z produkcją licencyjną w innych krajach, wyprodukowano ich ponad 4 tysiące sztuk. Jeździły w całej Europie, a nawet w Syrii.
Po I wojnie na stanie PKP widniało 85 tych maszyn, zgrupowanych głównie w Polsce południowej. Co ciekawe – parowozy serii G10 były w Europie dość często opancerzane jako lokomotywy do pociągów pancernych. Po II wojnie na stanie PKP było ich aż 141 sztuk ( w tym jedynie 10 z tych przedwojennych), zgrupowanych w Gdańskiej i Poznańskiej DOKP. Na tzw. ścianie wschodniej pracowały nawet na szerokim torze – w tym celu każdy stacjonujący tam parowóz miał dwa wymienne komplety osi. Na początku lat 50-tych w całej Europie rozpoczęto ich kasację. W Polsce ostatnie pracowały jeszcze w latach 70-tych, głównie w przemyśle.
Blok A3 zawiera:
- 24 arkusze A3 z częściami do wycinania
- 5 stron z rysunkami montażowymi
- 1,5 strony z tekstem (historia i opis budowy)
- kolorowe zdjęcia sklejonego modelu
- kolorowy rzut boczny
- komputerowe opracowanie graficzne
- Skala: 1:25
- Długość modelu: 756 mm
- Autor: Jan Kołodziej
Do modelu dostępne są kalkomanie i bardzo duży (10,5 arkuszy A3!) zestaw wycinanych laserowo wręg, kół, detali, grawerowanych tabliczek i pomostów (zobacz poniżej).
Dla wykonania modelu wzbogaconego o nity i śruby potrzebne będzie:
A3 (nity 1 mm) - 654 szt.; A4 (nity 0,8 mm) - 1882 szt.;
A7 (śruba 1,5 mm) 390 szt.; A8 (śruba 1 mm) - 272 szt.; A9 (śruba 0,8 mm) - 16 szt.
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.